Vestsjællands Veterantog er igen på banen

...og vi sælger billetter til halv pris! Klik her for at læse mere...

Ligesom mange andre arrangementer har været berørt af Coronakrisen, har også Vestsjællands Veterantog måttet holde stille i remisen i Høng og afvente situationen.

Derfor er det en stor glæde, at der nu er sat grønt lys for, at en af Vestsjællands store turistattraktioner, Vestsjællands Veterantog, igen kan komme ud at køre. Der er planlagt kørsel med veterantoget fra Gørlev via Høng til Slagelse og retur alle søndage i juli samt første søndag i august. - Udover en tur fuld af jernbanenostalgi vil de rejsende få en oplevelse af den smukke Vestsjællandske natur i sommerdragt.

Der er køres med foreningens velholdte sidebanetog, det herlige gamle motortog af mærket 'Triangel' bestående af to benzinmotorvogne bygget i hhv. 1926 og 1927 på De Forenede Automobilfabrikker i Odense. - Det er stadig de originale motorer, der driver toget hen over skinnerne. Toget medtager ligeledes en historisk træbeklædt 2-akslet personvogn med åbne endeperroner fra 1920'erne.

På grund af, at vi befinder os i en tørkeperiode, må foreningens prægtige damplokomotiv, OHJ  38 fra 1917, foreløbig blive i remisen, men forventes at kunne opleves på skinnerne ved efterårets kørsler med veterantoget.

For at give passagererne fuld sikkerhed og tryghed under rejsen følger Vestsjællands Veterantog naturligvis sundhedsmyndighedernes anvisninger, både hvad angår social afstand og hygiejne. - I det hele taget bedes publikum følge togpersonalets anvisninger med hensyn til siddepladser m.v. Derfor er det en god idé at møde op i god tid inden togafgang.

Billetsalg finder kun sted på stationerne, hvor der kan betales med MobilePay eller eventuelt kontanter. Der er mulighed for at købe forfriskninger i boden på Gørlev Station. - Her kan de rejsende samtidig nyde den autentiske atmosfære omkring et gammeldags stationsmiljø med bl.a. vandkran, kulkran, meldeklokke m.m. Og selvfølgelig er togets personale iklædt datidens jernbaneuniformer, alt sammen med til at skabe det rette jernbanemiljø, fra den tid da farfar var dreng.